Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
Effect of Elevated Temperature on Retrofitted Structures Using Carbon Fiber Composites /
الناشر
Ahmed Mohamed Ahmed Hassan,
المؤلف
Hassan, Ahmed Mohamed Ahmed.
هيئة الاعداد
باحث / Ahmed Mohamed Ahmed Hassan
مشرف / Laila Mahmoud
مشرف / Hala El-Kady
مشرف / Alaa El-Din Youssef
الموضوع
Civil Engineering.
تاريخ النشر
2008 .
عدد الصفحات
301 p. :
اللغة
الإنجليزية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
الهندسة المدنية والإنشائية
تاريخ الإجازة
1/1/2008
مكان الإجازة
جامعة المنيا - كلية الهندسه - الهندسة المدنية
الفهرس
Only 14 pages are availabe for public view

from 329

from 329

Abstract

أولاً : ملخص الرسالة باللغة العربية :- (لايزيد عن 500 كلمة) :
يتناول البحث دراسة عملية و نظرية لتوضيح طرق حماية الكمرات و الأعمدة الخرسانية المدعمة باستخدام ألياف الكربون المركبة تحت درجة حرارة 900 oم . و قد اشتملت الدراسة علي ذكر بعض الأبحاث السابقة و المتعلقة بدراسة تأثير الحريق علي العناصر الإنشائية. تهدف الدراسة العملية إلى دراسة تأثير درجات الحرارة المرتفعة علي الكمرات المدعمة باستخدام شرائح ألياف الكربون و استخدام مجموعة مواد لحمايتها من تأثير الحريق. مما أدي إلي تصميم فرن و كذلك إطار تحميل للأعمدة بحمل تشغيل أثناء التعرض لدرجات الحرارة. كما تضمنت حماية الأعمدة الخرسانية المدعمة باستخدام ألياف الكربون تحت درجات الحرارة العالية و التحميل عليها في نفس وقت الحريق و حمايتها بمجموعة من المواد المختلفة. أما الدراسة النظرية فتمت باستخدام طريقة العناصر المحددة. و قد قسمت الدراسة النظرية إلى مجموعتين. احتوت المجموعة الأولى علي مجموعة الكمرات و الأعمدة المدعمة تحت تأثير الحريق لمحاكاة النتائج المعملية. وقد تم مقارنه نتائج هذه المجموعة بالنتائج العملية. بينما المجموعة الثانية اشتملت علي دراسة تأثير سمك طبقة الحماية علي حماية الأعمدة المدعمة من الحريق.وقد تم استنتاج مجموعة من المنحنيات لأفضل مواد الحماية لمعرفة السمك المطلوب لحماية منشي تحت درجة حرارة معينة للوصول إلي درجة معينة بعد التدعيم.
English Abstract:
The main objective of the present work is to study the behavior of reinforced concrete strengthened beams and columns with CFRP exposed to fire under flexural in case of beams and axial load in case of columns, and to evaluate the reduction in beams and columns failure load. To achieve these goals, this research is divided into two parts, the first part is the experimental program, and the second is the theoretical analysis. To achieve the experimental program, a furnace with special specifications and a loading frame had designed and built. The furnace was put inside a loading closed frame to permit the application of the axial load driven from a hydraulic jack on the fired specimens at the same time. The experimental study including twenty-five beams with different shear span ratio, CFRP layer width and coating materials subjected to 900 oC for 15 min. according to ASTM and sixteen CFRP strengthened columns with different protection layer subjected to 900 oC for 30 min. and axial load in the same time according to ASTM. The finite element modeling aim to verify the experimental work and to use the program to carry out theoretical analysis of some models with the same protecting materials with different layer thickness. Some figures created to estimate the protection layer thickness recommended to resist fire according to the required CFRP temperature when exposure to certain Temperature.