Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
The Effects of A Vocabulary Learning Strategy Training Program on Faculty of Education English Majors’ Vocabulary Achievement, Their Attitudes Towards These Strategies And Autonomy /
المؤلف
صالح, مروة مراد.
هيئة الاعداد
باحث / مروة مراد صالح
مشرف / محمد فاروق
مشرف / منى عبد التواب
مناقش / أحمد حسن سيف الدين
مناقش / عيد عبد الواحد
الموضوع
تعلم المفردات - طرق تدريس اللغة الانجليزية - استرتيجيات تعلم المفردات.
تاريخ النشر
2015.
عدد الصفحات
[689 ص . :
اللغة
الإنجليزية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
التعليم
تاريخ الإجازة
26/2/2015
مكان الإجازة
جامعة الفيوم - كلية التربية - فسم المناهج وطرق التدريس
الفهرس
Only 14 pages are availabe for public view

from 175

from 175

Abstract

Significance of the study:
The study may help in:1-providing some new teaching approaches that can help teachers to develop their teaching styles and strategies.
2-presenting a practical model for developing vocabulary learning and autonomy by using VLS.
3-Getting Learners to plan their own vocabulary learning process with regard to these strategies.
Delimitations of the study : The study is delimited to:
1-Five main vocabulary learning strategies, namely, guessing activation, grouping note taking and memory strategies.
2-Sample selected from second year English majors at fayoum university, Faculty of Education. It consists of 60 male and female students in the second semester of the academic year 2014-2015