Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
أثر استخدام التعليم المتمايز في تنمية التحصيل ومهارات حل المشكلات الرياضياتية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية /
المؤلف
محمود، محمود صلاح علي.
هيئة الاعداد
باحث / محمود صلاح علي محمود
.
مشرف / محمود أحمد محمود نصر
.
مشرف / سيد محمد عبد الله
.
مناقش / احمد السيد مصطفي
.
مناقش / زين العابدين شحاته خضراوى
الموضوع
الرياضيات - طرق التدريس.
تاريخ النشر
2019.
عدد الصفحات
201 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
المناهج وطرق تدريس الرياضيات
الناشر
تاريخ الإجازة
15/8/2019
مكان الإجازة
جامعة بني سويف - كلية التربية - مناهج وطرق تدريس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 201

from 201

المستخلص

The purpose of research is to identify the impact of the use of Differentiated Instruction on Developing Mathematics Achievement and Problem - Solving Skills Tow Grade Preparatory pupils, and formed the research group of (70) pupils in Tow Preparatory Grade over two groups, one experimental include of (35)pupils and studied in according to Differentiated Instruction, and the second experimental include of (35) pupils and studied with the usual Instruction, and consisted tools Search: test to mesure the achievement and test to mesure Problem - Solving Skills, and research found the following results: there is a statistically significant difference between the average grades of the t experimental group students and degrees of the control group students in the post application for each of the test achievement and test Problem - Solving Skills for the benefit of students of the experimental group.