Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
استخدام التعلم المقلوب في تدريس الرياضيات لتنمية التحصيل ومهارات التفكير المستقبلي لطلاب الصف العاشر بالمرحلة الثانوية بدولة الكويت /
المؤلف
الشلاحى، وسمية سعد طلق عواض فاطم.
هيئة الاعداد
باحث / وسمية سعد طلق عواض فاطم الشلاحى
مشرف / محمد سويلم البسيونى
مشرف / شيماء محمود عبدالوهاب
مناقش / فؤاد محمد موسى
مناقش / محمد عبدالحليم حسب الله
الموضوع
الرياضيات - دراسة وتعليم - الكويت. طرق التدريس - الكويت. الرياضيات - دراسة وتعليم (ثانوي) - الكويت. التحصيل العلمي - الكويت.
تاريخ النشر
2022.
عدد الصفحات
مصدر الكتروني (251 صفحة) :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
المناهج وطرق تدريس الرياضيات
تاريخ الإجازة
1/1/2022
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم المناهج وطرق التدريس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 236

from 236

المستخلص

The researcher prepared two tools to measure Academic achievement, future thinking besides a teacher’s guide, and a book sheet for students in two units: Algebra – change, flat geometry. The sample consisted of (60) students in the 10th grade students were divided into two groups: An Experimental (30) students and control group (30). The results of the research showed that: • There is statistically significant difference at the level of significance (0.01) between the average scores of the experimental group and the average scores of the control group in the results of the post application of the achievement test in favor of the experimental group. • There is statistically significant difference at the significance level (0.01) between the average scores of the pre-application of the experimental group and the average scores of the post-application of the achievement test in favor of the post-application. • There is statistically significant difference at the level of significance (0.01) between the average scores of the experimental group and the average scores of the control group in the results of the post application of the future thinking skills scale in favor of the experimental group. • There is statistically significant difference at the level of significance (0.01) between the average scores of the pre-application of the experimental group and the average scores of the post-application of the future thinking skills scale in favor of the post-application.