Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
أثر أخلاقيات التسويق علي سلوك المستهلك :
المؤلف
احمد، السيد سيد احمد ابراهيم سيد.
هيئة الاعداد
باحث / السيد سيد احمد ابراهيم سيد احمد
مشرف / عبدالقادر محمد عبدالقادر مبارك
مشرف / منى ابراهيم دكروري
مناقش / عبدالمحسن عبدالمحسن جودة
مشرف / ايناس محمد العباسي
الموضوع
التسويق. سلوك المستهلك. ادارة الاعمال.
تاريخ النشر
2022.
عدد الصفحات
مصدر الكترونى (151 صفحة) :
اللغة
الإنجليزية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
الأعمال والإدارة والمحاسبة (المتنوعة)
تاريخ الإجازة
1/1/2022
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التجارة - قسم ادارة الاعمال
الفهرس
Only 14 pages are availabe for public view

from 151

from 151

Abstract

This research aimed at the effect of marketing ethics on consumer behavior by applying it to students of the Faculty of Science - Mansoura University, and the sample size was (364) individuals, and they were distributed to a number of students in a random manner.The researcher used a survey list that was prepared for the purpose of collecting data on the research variables, which represent the dimensions of marketing ethics (independent variable) and dimensions of consumer behavior (dependent variable). Multiple regression analysis to verify the validity of the research hypotheses. The researcher reached several results represented in the existence of a significant correlation relationship between marketing ethics and consumer behavior at the level of significant significance (0.05), and the presence of a significant effect for each of the dimensions of marketing ethics on the dimensions of consumer behavior at the level of significant significance (0.05). Keywords: • Marketing ethics • Consumer behavior”