Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
Examining some antecedents of conspicuous consumption and the role of ideal social self-cogruence and interdependent self-construal as mediators /
المؤلف
Abd El Aziz, Jailan Abd El Aziz Abdou.
هيئة الاعداد
باحث / جيلان عبد العزيز عبده
مشرف / اسماعيل محمد السيد
مشرف / محمد عبد العظيم ابو النجا
مناقش / محمد فريد الصحن
الموضوع
conspicuous consumption. chronological evolution of conspicuous.
تاريخ النشر
2023.
عدد الصفحات
viii, 141 p. :
اللغة
الإنجليزية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
الأعمال والإدارة والمحاسبة (المتنوعة)
الناشر
تاريخ الإجازة
27/9/2023
مكان الإجازة
جامعة الاسكندريه - كلية الاعمال - الادارة
الفهرس
Only 14 pages are availabe for public view

from 149

from 149

Abstract

conspicuous consumption has a long history in consumer research, and its volume of research continues to expand. This study aims to get a better understanding of the conspicuous consumption phenomenon among Egyptian customers. it sets out to address the issue of conspicuous consumption among luxury brands users, focusing on the brand,psycological and socio-psychological antecedents through the mediating effect ofideal social self-congruency and interdependent self-construal.