Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
تطوير منهج التاريخ بالمرحلة الثانوية الأزهرية في ضوء فلسفة التعليم بالأزهر الشريف ورسالته العالمية /
المؤلف
مرواد، علاء عبدالله أحمد.
هيئة الاعداد
باحث / علاء عبدالله احمد مرواد
مشرف / ابراهيم رزق وحش
مشرف / فوزي عبد السلام الشربينى
مناقش / يحي عطيه سليمان
الموضوع
التعليم الثانوي. المناهج الدراسية.
تاريخ النشر
2005.
عدد الصفحات
619 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
الآداب والعلوم الإنسانية
تاريخ الإجازة
1/1/2005
مكان الإجازة
جامعة دمياط - كلية التربية - قسم المناهج وطرق التدريس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 643

from 643

المستخلص

The current research aims at developing the history curriculum of al-azhar secondary school in the light of Al-Azhar Al-Shariefs Philosophy of education and its universal mission.
The problem of this study is that history curriculum of Al-Azhar secondary school is criticized by many of those interested Al-Azhar education.
This is because the history curriculum taught to student of Al-Azhar Al-Sharief educational system and its universal mission.