Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
تقويم محتوى موضوعات القراءة المقررة على تلاميذ المدارس الإعدادية المهنية في ضوء متطلبات التعليم الإعدادي المهني وخصائص تلاميذه /
المؤلف
محمود، فوزيه محمود محمد.
هيئة الاعداد
باحث / فوزيه محمود محمد محمود
مشرف / رشدى احمد عبدالله طعيمه
مشرف / المهدى على البدرى احمد
مناقش / على سعد جاب اللة
مناقش / إبراهيم محمد أحمد على
الموضوع
القراءة.
تاريخ النشر
2010.
عدد الصفحات
276 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
التعليم
تاريخ الإجازة
01/01/2010
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم المناهج و طرق التدريس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 277

from 277

المستخلص

The purpose of this study is identifies by criteria that should be used in selecting or introducing reading topics to pupils of vocational preparatory schools . It also aims at determining to what extent these criteria are available in the reading topics and suggesting a proposal for the contents of the reading topics for the pupils of the vocational preparatory school in the light of the results of applying the criteria . This study yielded the following results : 1 – The percentage of the topics of the educational prerequisites in the Arabic books in the vocational preparatory schools is great weak , however , these topics remarkably are related to some of these prerequisites . ( from 12.66% to 33.33 % ) . 2 – There are 13 educational prerequisites were not represented , although they very important . So , the philosophy goals of these schools and the prerequisites of pupils growth were not achieved